suomeksi suomeksi   på svenska på svenska   in english in english   po-russki по-русски
intranet intranet

Medialle

Satahanka XI
Kansainvälinen meripartioleiri
Sauvossa 28.7.-4.8.2008

Yhdestoista kansainvälinen Satahanka-meripartioleiri kokoaa partiolaisia kaikkialta Suomesta ja ympäri maailmaa merelle ja meren äärelle Sauvon Ahtelaan Turun saaristoon 28.7.-4.8.2008 uuden partiovuosisadan ensimmäiseen suureen suomalaiseen meripartiotapahtumaan. Leirille on tulossa 1200 osallistujaa, joista 200 on ulkomaalaisia.

Leiriä koskevat tiedot löydät kootusti mediapaketista (pdf, 2 Mb) - 3.7.2008.
Liitteet mediapakettiin:
juttuja Satahanka XI -meripartioleiristä (pdf)
tiedotusaikataulu (pdf)

Lehdistötiedotteet ja -kuvat

1203:n partiolaisen meripartioleiri päättyy tänään Sauvossa (pdf) - 4.8.2008
Edustava joukko meripartiokoulutusaluksia Sauvossa Satahanka-leirillä (pdf) - 31.7.2008
1200 meripartiolaisen leiri alkoi aurinkoisissa tunnelmissa (pdf) - 29.7.2008
Mediakutsu: Uuden partiovuosisadan ensimmäinen meripartioinnin suurleiri alkaa ma 28.8. (pdf) - 21.7.2008
Itämeri-ympäristökasvatusta nuorille Satahanka-leirillä (pdf) - 10.6.2008
Partiolaiset rakentavat jo innolla kesäleirejä (linkki SP:n sivuille) - 4.6.2008
Meripartiolaiset luovivat kesällä Turun saaristoon (doc) - 11.3.2008

Lehdistökuva 1
Jokainen leiriläinen pääsi Satahanka-leirillä vesille sekä kevytveneillä että suuremmilla aluksilla. Kuvassa Lahden Siniset -lippukunnan s/y Baltic Maid, kuva: Antti Gärding.
lehdistökuva 2
Satahangalla järjestettiin myös partiorippikoulu, jonka osallistujat pääsivät vesille muiden leiriläiste tavoin, kuva: Antti Gärding.
Lehdistökuva 3
Satahangalla yhtenä ohjelmapisteenä ollut jollapurjehdus ja melonta ovat hyviä tapoja opetella vesilläliikkumisen perusteita, kuva: Kai Koskinen.
lehdistökuva 4
Partioleirillä solmitaan ystävyyssuhteita, jotka kestävät läpi elämän. Sunnuntai-illan päättäjäisissä leirin yhteishenki oli käsinkosketeltavaa ja riemu yhdistyi leirin loppumisen haikeuteen, kuva: Kai Koskinen.

Lippukunta- ja piirilehdet

Satahanka-leirin tiedotus on kirjoittanut leiristä jutun lippukuntasi lehteen (rtf). Voit kirjoittaa tai pyytää sen lisäksi toisen esimerkiksi päiväkirjamuotoisen jutun leirille osallistuneilta lippukuntasi jäseniltä tai muokata tätä juttua vapaasti ja koostaa sen ja muiden tietojen pohjalta aivan oman juttusi.

Satahanka-leirin tiedotus on kirjoittanut leiristä jutun partiopiirien lehtiä varten (doc). Voit kirjoittaa tai pyytää sen lisäksi toisen esimerkiksi päiväkirjamuotoisen jutun leirille osallistuneilta piirin jäseniltä tai muokata tätä juttua vapaasti ja koostaa sen ja muiden tietojen pohjalta aivan oman juttusi.

Lehtikuva 1, Lehtikuva 2 ja Lehtikuva 3
Jokainen leiriläinen pääsi leirin aikana vesille sekä suuremmilla partioaluksilla, että kevytveneillä. kuva: Kai Koskinen.
Lehtikuva 4
Meripartioleirin ohjelmassa merellisyys ja merenkulkukoulutus ovat keskeisiä elementtejä. kuva: Kai Koskinen.
Lehtikuva 5
Suomalaisilla meripartiolippukunnilla on yhteensä noin 200 alusta, joista näyttävä otos osallistui Satahanka-leirille. kuva: Kai Koskinen.
Lehtikuva 6
Turkulaisen Kupittaan Henrikinpojat-lippukunnan s/y Henrika oli eräs suurimmista leirille osallistuneista purjeveneistä. kuva: Kai Koskinen.
Lehtikuva 7
Joutsenon Nuotioveljien kahvelikuunari Toveri oli saapui leirille Saimaalta. Meripartiolippukuntia on Suomessa sekä rannikolla että sisävesillä. kuva: Kai Koskinen.
Lehtikuva 8
Meripartiossa pääsee merellisen ohjelman lisäksi tekemään aivan samoja asioita kuin maapartiossakin, siksi myös meripartioleirillä nukutaan teltassa. kuva: Kai Koskinen.

Lisätietoja

Satahangan ulkoinen tiedotus palvelee tiedotusvälineitä leiriin liittyvissä asioissa. Välitämme haastattelupyyntöjä ja puhelinhaastatteluja, toimitamme materiaalia ja palvelemme leirialueelle saapuvaa lehdistöä joka päivä.

tiedotuspäällikkö Isto Huvila
puh. 044 960 7149, (040 572 6259), isto.huvila(a)partio.fi

Satahanka XI logo ja posteri

Satahanka XI logo (pdf)
Satahanka XI posteri (pdf)

Logo ja posteri ovat Marko Nenosen suunnittelemat.

Nettipartiolaiset | IT-TURKU